Literatur:
Amelang, M. & Bartussek, D. (2001). Differentielle Psychologie
und Persönlichkeitsforschung. 5.Aufl. Stuttgart:
Kohlhammer
Asendorpf, J. (2004). Psychologie der Persönlichkeit. 3. Aufl.
Heidelberg: Springer.
Canivez, G. L. & Watkins, M. W. (2001).
Long-term stability of the Wechsler Intelligence Scale for Chil-dren – Third
edition among students with disabilities. School Psychology Review, 30(3),
438-453.
Charter, R. A. (2003). A breakdown of
reliability coefficients by test type and reliability method, and the
clinical implications of low reliability. Journal of General Psychology, 130(3),
290-304.
Deary, I. J., Whalley, L. J., Lemmon, H.,
Crawford, J. R. & Starr, J. M. (2000). The stability of individual
differences in mental ability from childhood to old age: Follow-up of the 1932
Scottish Mental Survey. Intelligence, 28(1), 49-55.
Drewes DW. Beyond the Spearman–Brown: a
structural approach to maximal reliability. Psychological Methods. 2000;5:214–227.
doi: 10.1037/1082-989X.5.2.214.
Frisbie DA. Reliability of scores from
teacher-made tests. Educational Measurement: Issues and Practice. 1988;7:25–35.
doi: 10.1111/j.1745-3992.1988.tb00422.x.
Kubinger, K.D. & Proyer, R. (2010).
Gütekriterien. In K. Westhoff, C. Hagemeister, M. Kersting, F. Lang, H.
Moosbrugger, G. Reimann & G. Stemmler (Hrsg.). Grundwissen für die
berufs-bezogene Eignungsbeurteilung nach DIN 33430.(3. überarbeitete
Auflage). (S. 173-180). Lengerich: Pabst.
Kubinger, K.D. (2003). Gütekriterien. In K.D.
Kubinger & R.S. Jäger (Hrsg.). Schlüsselbegriffe der Psychologischen
Diag-nostik.(S. 195-204). Weinheim: Beltz PVU.
Larsen, L., Hartmann, P. & Nyborgc, H.
(2008). The stability of general intelligence from early adult-hood to middle-age.
Intelligence, 36(1), 29-34
Myers, D.G. (2008).
Psychologie. Berlin:
Springer.
Roberts, B. W. & DelVecchio, W. F.
(2000). The rank-order consistency of personality traits from childhood
to old age: A quantitative review of longitudinal studies. Psychological
Bulletin, 126(1),
3-25.
Schermelleh-Engel, K. & Werner, C.
(2011). Methoden der Reli-abilitätsbestimmung. In H. Moosbrugger & A.
Kelava (Hrsg.). Testtheorie und Fragebogenkonstruktion (2.,
aktua-lisierte und überarbeitete Auflage). Heidelberg:
Springer.
Wild, E. & Möller,
J. (2009). Pädagogische
Psychologie. Heidelberg:
Springer.
Woolfolk, A. (2008). Pädagogische
Psychologie. München: Pearson
Studium.
|